„Nie musisz robić nic specjalnego dla osób z niepełnosprawnością intelektualną – kibicuj im na co dzień” – mówi aktor Cezary Pazura, lektor spotów radiowych i telewizyjnych kampanii społecznej, która w marcu wystartuje w polskich mediach. Organizatorem kampanii jest Komitet Organizacyjny Europejskich Letnich Igrzysk Olimpiad Specjalnych 2010. Kampania współfinansowana jest ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

„Zachęcamy Polaków do większej tolerancji i do cieplejszego traktowania osób  z niepełnosprawnością intelektualną w codziennych sytuacjach” – powiedział Bogdan Snarski, Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji ELIOS 2010 – „Według ostatnich badań większość Polaków nie wie, czym jest niepełnosprawność intelektualna, nie wie, jak ją traktować, myli z chorobą psychiczną i bólem. Tymczasem osoby  z niepełnosprawnością intelektualną mogą prowadzić bardzo udane życie, czerpiąc radość na przykład z uprawiania sportu, pracując i zakładając rodziny.”

Za kreację kampanii odpowiedzialna jest agencja TBWA. Za pozyskanie mediów odpowiada bezpośrednio organizator kampanii. Powierzchnię 300 billboardów w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Olsztynie, Łodzi, Tarnowie i Lublinie udostępniły agencje AMS i Ströer. Od marca do końca kwietnia 2010 spot zostanie wyemitowany przed seansami w Cinema City na 311 salach kinowych w całej Polsce. Reklama prasowa ukaże się w dzienniku Metro. Więcej szczegółów na temat kampanii oraz Europejskich Letnich Igrzysk Olimpiad Specjalnych 2010 można uzyskać na stronie internetowej www.warsaw2010.eu .