W ramach realizacji projektu ’40 lat minęło’ Olimpiady Specjalne Polska obchodzą jubileusz 40-lecia działalności w Polsce. Czterdziesta rocznica założenia naszego Stowarzyszenia to bardzo dogodny moment, aby upowszechniać nie tylko sport osób z niepełnosprawnościami, ale również zmieniać świadomość społeczną. Niepełnosprawność intelektualna jest problemem, który może dotknąć każdego i nikt nie ma na to wpływu. Chcemy nauczyć społeczeństwo, a szczególnie młodych ludzi, że akceptacja problemu niepełnosprawności intelektualnej i pozytywne nastawienie do takich osób jest niezwykle ważne.

W ramach prowadzonych działań komunikacyjnych w okresie lipiec-grudzień 2025 promujemy sport osób z niepełnosprawnością intelektualną poprzez realizację dwóch podzadań:
- I komunikację w ramach organizowanego Pucharu Świata w Zunifikowanej Piłce Siatkowej Olimpiad Specjalnych, Katowice 2025
- II podsumowanie obchodów 40-lecia Olimpiad Specjalnych w Polsce -premiera filmu Turyn 2025 & wręczenie wyróżnień zasłużonym;
Podzadanie I
Livestreaming z każdego dnia Pucharu Świata na YT Olimpiad Specjalnych Polska połączony z relacjami na kanałach Special Olympics International;
Przygotowanie kampanii społecznej i brandingu promocyjnego na Puchar Świata w Zunifikowanej Piłce Siatkowej Olimpiad Specjalnych, Katowice 2025; stworzenie przestrzeni Spodka w ramach kampanii społecznej z gwiazdami piłki siatkowej oraz kampanii na wp.pl i outdoor na nośnikach tj. BB, CLT, digital, tranzyty, dworce PKP itd.
Podzadanie II – zorganizujemy:
1. Oficjalna Gala 40-lecia Olimpiad Specjalnych Polska połączona z pokazem filmu dokumentalnego Filipa Czyszanowskiego ‘Turyn 2025;
Wynajem Sali kinowej w Kinotece Pałacu Kultury w Warszawie do 220 osób wraz z przestrzenią w holu kina, która będzie przeznaczona na event Klienta. Pokaz filmu wraz z wręczeniem podziękowań dla wielu jednostek rządowych i samorządowych za wsparcie sportu osób z niepełnosprawnościami. W ramach działania: wynajem sali i holu kina, catering wraz z napojami bezalkoholowymi oraz obsługą, obsługę techniczną eventu. Przestrzeń kina będzie wypełniona brandingiem Olimpiad Specjalnych Polska. Dlaczego Kiniteka? Kinoteka to jedno z najbardziej wyjątkowych kin w Warszawie, mieszczące się w zabytkowym Pałacu Kultury i Nauki. Kino łączy klasyczny klimat z nowoczesnymi rozwiązaniami, oferując widzom komfortowe sale i najwyższej jakości projekcje. To miejsce, które nie jest jednoznacznie kojarzone ze sportem, ale to właśnie miejsce codziennego użytku, które otwarte na osoby z niepełnosprawnościami jest przestrzeni inkluzyjną i bez barier.
2. Zorganizujemy ‘Weekend z Olimpiadami Specjalnymi Polska’ z okazji 40-lecia;
W dniach 5-7 grudnia 2025r. zaprosimy twórców, wolontariuszy, trenerów i zawodników Olimpiad Specjalnych Polska na obchody 40-lecia. Wspólnie podsumujemy 40 lat działalności, wyróżnimy zasłużonych i podczas paneli dyskusyjnych skierujemy już nasze kroki ku przyszłości. W ramach działania zaprosimy ok. 80 osób zapewniając 2 noclegi i wyżywienie oraz udział obchodach 40-lecia. Gości chcemy zaprosić do Zakopanego, które było świadkiem pierwszych szkoleń i zawodów Olimpiad Specjalnych, a w całej historii Olimpiad Specjalnych w Polsce gościło zawodników Olimpiad kilkadziesiąt razy.
Równolegle będzie prowadzona kampania w socialmediach, która wzmocni nasze działania komunikacyjne. Reklamy wideo/spoty promocyjne z naszymi zawodnikami i Ambasadorami będą dystrybuowane na platformach internetowych w kanałach własnych Olimpiad Specjalnych Polska oraz portalach internetowych. Zrealizowane spoty będą crospromowane przez oddziały regionalne Olimpiad Specjalnych, które na co dzień realizują działania komunikacyjne realizowane w ramach lokalnych aktywności, a także przez znane osoby zaangażowane w kampanię, które mają silnie zbudowane grupy odbiorców.

















