

Tytuł projektu:: #GrajmyRazem
UMOWA nr UM/PW9/2025/3/DEPT_DS_WSPOLPRACY/10988
Rodzaj projektu: Projekt roczny
Okres realizacji: 2025-01-01 – 2026-01-31
Wartość projektu: 1 674 869,65zł
Dofinansowanie PFRON: 1 000 000,00zł
Rok 2025 to obchody 40-lecia działalności Olimpiad Specjalnych w Polsce i kampania ma na celu mocniejsze pogłębienie problemu braku akceptacji osób z niepełnosprawnościami i pokazanie społeczeństwu, że tylko wspólnie działanie może przynosić dobre efekty! Będziemy nadal promować umiejętności i talenty oraz różne role społeczne zawodników. Kampania #GrajmyRazem to zbiór konsekwentnych długofalowych działań w dążeniu do wzrostu świadomości społecznej na temat niepełnosprawności intelektualnej. Główny claim kampanii „#GrajmyRazem” ma już zbudowaną rozpoznawalność i jest bezpośrednio kojarzony z działalnością Olimpiad Specjalnych Polska. Dzięki kontynuacji kampanii pod tym samym głównym hasłem, pozwoli na dalsze wzmacnianie naszej misji w świadomości odbiorców, a wiedza na temat osób i sportowców z niepełnosprawnością intelektualną W ramach prowadzonych działań komunikacyjnych w dalszym ciągu będziemy edukować, że zawodnicy Olimpiad Specjalnych Polska wkładają tak samo wiele wysiłku oraz mnóstwo pracy w treningi, tak jak pełnosprawni sportowcy, a także sportowcy z niepełnosprawnością ruchową. Działania w 2025będą prowadzone do szerokiej grupy odbiorców, ale przy równoległym wzmocnieniu przekazu do młodszych grup społecznych, ponieważ dostrzegamy, że strach przed niepełnosprawnością, niewiedza w tym temacie jest znacząca szczególnie wśród młodzieży. Niepełnosprawność intelektualna jest problemem, który może dotknąć każdego i nikt nie ma na to wpływu. Chcemy nauczyć społeczeństwo, a szczególnie młodych ludzi, że akceptacja problemu niepełnosprawności intelektualnej i pozytywne nastawienie do takich osób jest niezwykle ważne. W tym celu będziemy zapraszać nowych ambasadorów do współpracy, których działalność w dużej mierze opiera się na aktywnościach w świecie Internetu. W ramach kampanii chcemy wykorzystać nowe formy merytoryczne jakim są podcasty, aby osoby związane z Olimpiadami Specjalnymi w dłuższych formach opartych o wywiady mogły szerzej przybliżyć działalność Stowarzyszenia, a także edukować, że życie wśród osób z niepełnosprawnością intelektualna może być inspirujące. W ramach kampanii będziemy nawiązywać współpracę już z istniejącym podcastem Olimpiad Specjalnych Polska i nadal będziemy tworzyć własne autorskie materiały. Audycje internetowe na żądanie wybierane są przez słuchaczy częściej niż w poprzednich latach, a odbiorcy coraz bardziej doceniają ich wartościowe i eksperckie treści, jednocześnie deklarując wysoką akceptację przekazów promocyjnych z nimi związanych. Już prawie co trzeci internauta w Polsce słucha podcastów. Oznacza to, że podcastów słucha już niemal co trzeci polski internauta, czyli prawie 9 milionów osób. Podcasty dodatkowo, bardzo mocno wspomagają działania PRowe oraz teaserowe. Kampania #GrajmyRazem wypływać będzie bezpośrednio z szeroko pojętej akceptacji dla osób z niepełnosprawnością intelektualną. Olimpiady Specjalne jako Stowarzyszenie są bardzo blisko swoich zawodników, stąd działania mające na celu ukazanie trudów codziennej pracy i wysiłku sportowców. Olimpiady Specjalne mają misję, której konsekwencją jest zrozumienie potrzeb osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodzin – zarówno w sferze prywatnej, jak i zawodowej, a tym samym wspieranie ich i rozwiązywanie ich problemów. Jako Stowarzyszenie walczymy także z przełamywaniem stereotypów, że osoby z niepełnosprawnością intelektualną to osoby chore, nieprzyjazne, czy problematyczne. Naszym celem jest walka z tymi stereotypami i pokazanie, że osoby z niepełnosprawnością intelektualną, to osoby przyjazne z mnogością talentów i pozytywnego usposobienia do świata, od których możemy czerpać bardzo wiele. Walczymy ze stereotypem mówiącym o tym, że osoba niepełnosprawna to osoba wymagająca wyłącznie opieki, ponieważ w wielu przypadkach są to osoby aktywne zawodowo, uzdolnione nie tylko sportowo ale także artystycznie, mające przyjaciół a także własne rodziny. Kampania #GrajmyRazem będzie także stanowić naturalne uzupełnienie poprzednich kampanii poprzez podkreślenie roli społeczeństwa, w zmienianiu otoczenia na bardziej elastyczne i otwarte na osoby z niepełnosprawnością intelektualną. Na pierwszy plan wysuniemy w kampanii takie wartości jak sprawczość i kontakt z drugim człowiekiem, który jest fundamentem ważnych zmian. Kampania w 2025 roku i towarzyszące jej działania komunikacyjne będą oparte o nagłaśnianie i promowanie Polskiej Reprezentacji na Światowe Zimowe Igrzyska Olimpiad Specjalnych, Turyn 2025, organizacji Pucharu Świata w Zunifikowanej Piłce Siatkowej Olimpiad Specjalnych, Katowice 2025 zawodów o randze ogólnopolskiej, a drugim równie ważnym trzonem komunikacyjnym będzie kampania o charakterze społecznym pod hasłem „40lat RAZEM”. Będzie to ważne hasło, ponieważ dzięki temu motywowi przewodniemu kampanii, będziemy pokazywać co zrobiliśmy i pomagać zrozumieć trudności z jakimi mierzą się osoby z niepełnosprawnościami, a także i chrodziny oraz wskazywać drogę mądrego oraz pozytywnego obcowania z takimi osobami.
Harmonogram działań:
1
działania PR wramachprojektu – 1/2025, 2/2025, 3/2025,4/2025, 5/2025, 6/2025, 7/2025, 8/2025,9/2025, 10/2025, 11/2025, 12/2025, 1/2026
2
kampania w socialmediachiwww oraz YT – 1/2025, 2/2025, 3/2025,4/2025, 5/2025, 6/2025, 7/2025, 8/2025,9/2025, 10/2025, 11/2025, 12/2025, 1/2026
3
tworzeniekreacji,scenariuszy,harmonogramówrealizacjiposzczególnychkomponentów kampanii – 1/2025, 2/2025, 3/2025,4/2025, 5/2025, 6/2025, 7/2025, 8/2025,9/2025, 10/2025, 11/2025, 12/2025, 1/2026
4
działania medialne wtv,radio, gazetach, mediaconline, outdoor, reportaże – 1/2025, 2/2025, 3/2025,4/2025, 5/2025, 6/2025, 7/2025, 8/2025,9/2025, 10/2025, 11/2025, 12/2025, 1/2026
5
działania w socialmediachizakup reklam – 1/2025, 2/2025, 3/2025,4/2025, 5/2025, 6/2025, 7/2025, 8/2025,9/2025, 10/2025, 11/2025, 12/2025, 1/2026
6
kampania kinowa – 6/2025, 9/2025, 10/2025
7
podcasty – 1/2025, 2/2025, 3/2025,4/2025, 5/2025, 6/2025, 7/2025, 8/2025,9/2025, 10/2025, 11/2025, 12/2025, 1/2026
8
koordynacja merytorycznaifinansowa projektu – 1/2025, 2/2025, 3/2025,4/2025, 5/2025, 6/2025, 7/2025, 8/2025,9/2025, 10/2025, 11/2025, 12/2025, 1/2026
















