Wybierz oddział

Sportowcy Olimpiad Specjalnych Polska pływali w Monako

7.04.2014

W dniach 27-30 marca 2014 roku sześcioro zawodników z Oddziału Świętokrzyskiego miało przyjemność uczestniczyć w Narodowym Mityngu Pływackim Olimpiad Specjalnych pod patronatem księżnej Monako Charlene.

27 marca wczesnym rankiem stanęliśmy na lotnisku Chopina, skąd samolot linii Lufthansa zabrał nas najpierw do Monachium, a potem do Nicei. Lądowanie w Nicei było miłym zaskoczeniem, już z okien samolotu zachwycaliśmy się pięknymi widokami Riwiery Francuskiej i egzotycznej roślinności. Nie wszyscy mieli wcześniej okazję zobaczyć rosnące palmy w naturalnych warunkach. Z lotniska odebrali nas organizatorzy i przewieźli busem do Monako oddalonego o około godzinę drogi. Zostaliśmy zakwaterowani w hotelu tuż przy porcie jachtowym.

Następnego dnia po wczesnym śniadaniu udaliśmy się na olimpijski basen w Stade Louis II, gdzie odbyły się preeliminacje. Po nich, ruszyliśmy z mapami w rękach na czterogodzinną pieszą wycieczkę po Monako. Podziwiając i fotografując te bajeczne miejsce, dotarliśmy do początku toru Formuły 1 w Monte Carlo. Niestety czas nie pozwolił na więcej, gdyż musieliśmy wracać na Ceremonię Otwarcia Mityngu.

W sobotni poranek nasi zawodnicy wystartowali w finałach.
Jowita Macias z KOS Grom z Buska-Zdroju zajęła 3. miejsce na 25 m stylem dowolnym i 4. miejsce na 25m stylem grzbietowym.
Wiesław Kusak z KOS Top w Łagiewnikach zdobył złoty medal na 25 m stylem dowolnym i srebrny medal na 25 m stylem grzbietowym.
Rafał Ciba z KOS Niepokonani z Sandomierza na 25 m stylem dowolnym zajął 3. miejsce, natomiast na dystansie 50 m 2. miejsce.
Ryszard Kołodziej z KOS Tornado ze Skarżyska-Kamiennej zdobył srebrny medal na 25 m stylem dowolnym i 4. miejsce na dystansie 50 m.
Mateusz Baczewski z KOS Olimpijczyk z Końskich wywalczył srebrny medal na 25 m stylem klasycznym i zajął 5. miejsce na dystansie 25 m stylem grzbietowym.
Krzysztof Linek z KOS Super Nowa ze Zgórska zdobył złoty medal na dystansie 50 m stylem dowolnym i srebrny medal na 25 m stylem klasycznym.

Po skończonych startach i ceremoniach dekoracji udaliśmy się starą kamienista drogą wśród egzotycznej roślinności na dziedziniec Pałacu Książęcego. Z pałacowego wzgórza podziwialiśmy panoramę na cudowne Monako. Wróciliśmy na kolację i dyskotekę w nocnym klubie. To był bardzo intensywny i równocześnie wspaniały dzień.

W niedzielny poranek po śniadaniu – spacer po nabrzeżu wzdłuż lądowiska dla helikopterów i ostatni rzut oka na Monako – wróciliśmy, najpierw do Nicei, potem do Warszawy, trochę zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi, że mogliśmy zobaczyć tak urokliwe miejsce.

SPONSOR GENERALNY

PARTNERZY OLIMPIAD SPECJALNYCH POLSKA

Partnerzy Olimpiad Specjalnych Polska

INSTYTUCJE WSPIERAJĄCE

Instytucje wspierające - dofinansowanie projektów realizowanych w 2018r.

KOMUNIKACJA MARKETINGOWA I PR

Komunikacja i PR

OGÓLNOPOLSKI PATRONAT MEDIALNY

Ogólnopolski patronat medialny

OGÓLNOPOLSCY PARTNERZY OLIMPIAD SPECJALNYCH POLSKA

Partnerzy i Przyjaciele

Strona internetowa dofinansowana jest ze środków MSiT.